Награђени ученици на СВЕТОСАВСКОМ литерарном конкурсу

Добро се добрим враћа

Звоно се у цркви клати,

А добро се добрим вратим.

Свети Сава је увек помагао,

Никада ником није одмогао.

Помагао је људима широм света,

А њега је поштовала читава планета.

Волео је живот,био му је леп,

Баш као нежан мирисан цвет.

Вратило му се добро на крају,

Сад живи срећно у миру и рају.

Ива Вајагић IV-2

Добро се добрим враћа

Једном сам помогла мами да чува мог брата. Купила ми је сукњицу коју сам желела. Помогла сам сестри да нацрта цртеж. Дала ми је чоколаду. Тати сам помогла да скупи дрва за ложење. Сви ми кажу да сам добра јер увек помажем. То обожавам да радим. Сви су тада много срећни. Увек чиним добро. Ја сам доброчинитељка.

Теодора Максић I-4

 Добро се добрим враћа

Када је моја мама била мала помогла је голубу. Моја мама се играла у дворишту и видела голуба са повређеним крилом. Ставила га је у корпу и завила му је крило. Хранила га је семенкама и дала му је воду. Кад му се крило опоравило пустила га је да оде кући. Она је била срећна. Мама ми стално о томе прича. Говори ми да и ја требам тако да поступам. Верујем да се то вратило јер сам код баке видела голуба за ког мислим да је тај ком је мама помогла, јер није побегао кад сам га мазила. Тад сам схватила да се добро добрим враћа и решила да увек помогнем оном ко је у невољи.

                                                                                                                                                                                                                              Лена Гашпаровски I-1

Ако чиниш добро не ударај у велико звоно

Временом људи су заборавили вредност задужбина. Не цене се као пре када су душу испуњавале срећом. Похлепа и хвалисање харају и владају светом.

Вера, нада и љубав још негде живе. Оне су живеле у Исусу и Светом Сави. Вера нам говори да верујемо. Нада да се надамо у бољи живот, а љубав да се волимо, а не мрзимо. Таквих људи ће једном нестати. Довољан је један загрљај љубави да нам се каже да верујемо и надамо се за боље сутра. Над њима је срећа. Срећа је у вери, нади и љубави. Верујемо да ће Бог усрећити несрећне. Надамо се срећнијем времену. Смејемо се уз оне које волимо. Нада, вера, љубав и срећа чине једно. Чине живот лепшим. У Светом Сави су ова четири елемента живота живели. Због њих он је сада светац кога сви знају по његовим делима. Људи требају кренути Савиним стопама да би њихово потомство имало бољу будућност.

                                                                                                                                                                                                                   Ивана Карановић IV-3

Ако чиниш добро не ударај у велико звоно

Мораш да прећутиш,

Немој да се љутиш.

Ако ти хвалисаш се

Стварно нервираш све.

Пролазе мирни дани,

Свети Сава се слави.

Хајде ти поправи се,

Са другарима лоптај се.

Само немој се хвалисати

Другари ће те волети.

                                                                                                                                                                                                                  Николина Тодоровић  IV -1

Добро се добрим враћа

Добро се добрим враћа,

то не значи да треба да се туку браћа!

То значи да треба да урадимо нешто фино

да се свако осећа дивно.

Причао ми једном деко

како је као мали ишао по млеко.

Затим је запео и пао

па му је друг помогао.

Онда му је мој деко

понудио да попије млеко.

 Дан је постао добар,

јер деко није био модар.

Ни ја се не бојим кад паднем

јер имам другарицу,

која ми увек помогне да устанем.

                                                                                                                                                                                                                                Јована Бугарчић II-2

 Ако чиниш добро не ударај у велико звоно

Данас су људи лењи, трвдоглави и мисле само на себе. Када их неко пита за помоћ, одбили би или би тражили нешто за узврат. Мислим да такви људи никад неће имати праве, искрене пријатеље и увек ће бити сами. Пре људи нису били такви. Наш велики архиепископ, Свети Сава, био је супротност данашњих људи. Он је помагао свим људима, па чак и онима које не познаје. Волео је свој народ и све људе. То је радио због љубави према свим тим људима и осетио их је у свом срцу. Он је био посебан. Вероватно му није било тешко да им помаже, ако се одрекао великог богатства због манастира. Данашњи човек то сигурно не би урадио. Њега је то искрено испуњавало и то се видело. Он је сваком човеку помогао искрено, од срца. То је једина, права помоћ. Срећна сам што познајем много обичних људи који иду његовом стазом.

Анђела Тривуновић IV-3

Ако чиниш добро не ударај у велико звоно

Опет нам је на вратима покуцала школска слава, Свети Сава. Присећамо се добрих дела Светог Саве. Када урадиш нешто добро, до твог срца допре велики сјај, топлота и велика радост. Тако се тим добрим делима шири твоје срце, постаје све веће и веће. Некад, кад превише причаш и хвалиш се својим делима, тај сјај, топлота и радост почне да нестаје. На жалост постоји много таквих људи, који су превише уображени и мисле само на себе. Ипак, постоје и људи који су чинили добра дела спасавајући другима живот и не кајући се због тога што су учинили. То су људи са веома скромном душом. Такав је био и Свети Сава, који је дуго чинио добра дела. Он је увек желео да помогне другима и увек је имао велико срце. Свети Сава се није хвалио својим делима, али Србија увек може да се хвали и поноси њиме.

                                                                                                                                                                                                              Софија Куртеш IV-3

Оставите одговор

